Door het gebruiken van onze website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies om onze website te analyseren en te verbeteren. close

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode'. DRF hanteert een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag de consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 14 dagen de tijd het product op eigen kosten te retourneren.

Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt te zijn. Wanneer de teruggezonden goederen compleet, indien mogelijk in originele verpakking en onbeschadigd zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag, inclusief bezorgkosten, binnen 14 dagen terug op uw rekening. 

Gevolgen van het toepassen van het retourrecht

Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden. Assemblagekosten worden in het kader van de wet koop op afstand niet vergoed mede doordat deze dienst direct ingaat ten tijde van het sluiten van de koopovereenkomst en daardoor niet onder het retourrecht vallen.

Uitzonderingen:

Voor sommige producten geldt er geen herroepingsrecht voor u als consument en vallen onder de volgende uitzonderingen:

  • Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur (softwarepakketten), waarvan de verzegeling/ verpakking na levering is verbroken.
  • Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken.
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets, tandenborstels, massage-, scheer-, of epileerapparaten, stijl- en krultangen waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken.
  • Ingewisselde vouchers en tegoedbonnen.

Retourbon aanmaken:

1: Log in met uw account

2: Kies voor “Mijn Orders”

3: Open uw order

4: Selecteer de te retourneren producten en kies voor “Retourbon aanmaken”

5: Klik op “Verzenden”

U krijgt na goedkeuring van uw aanvraag van ons een retourbon met RMA nummer. U stuurt daarna de goederen naar ons retour, zodra deze correct ontvangen zijn krijgt u een creditnota of waardebon. Die u weer kunt gebruiken voor een nieuwe order.